+45 60 63 34 31 [email protected]

Vejen til effektiv fedtforbrænding

For at kroppen forbrænder fedt, skal man være i kalorieunderskud.

For at gøre det, kan man enten udelukkende fokusere på at spise færre kalorier end man forbrænder, man kan træne sig til et højere kalorieforbrug, eller man kan kombinere fokus på kost og træning. Min anbefaling vil være at kombinere fokus på kost og træning. 

Glem fedtforbrændingszonen

Man kan opleve, at der tales om den såkaldte fedtforbrændingszone, men i praksis er det ikke den mest effektive vej til at forbrænde fedt. 

Samlet set er det antallet af forbrændte kalorier efter træningen, der er afgørende for om vi taber fedt. Og ikke om energien under arbejdet primært er hentet fra fedt eller kulhydrat.

Pulsen skal op

Den mest effektive vej til at forbrænde fedt er træning med høj puls. Antallet af forbrændte kalorier pr. minut er størst ved højintens træning. Derudover giver det også større træningseffekt. 

Al træning og motion forbrænder kalorier

I min optik skal træning ikke være en sur pligt, og derfor anbefaler jeg, at man dyrker den motions- og / eller træningsform som man finder sjov. I den forbindelse er min anbefaling også, at man lader prioriteringen af type af træning, intensitet mv. komme i anden række, fordi al fysisk aktivitet forbrænder kalorier. 

Anbefalinger til mængde af træning 

Hvad jeg anbefaler af træning, mænge og varighed vil altid komme an på individuelle faktorer hos den enkelte. Men min generelle anbefaling til alle, er at følge Sundhedsstyrelsens anbefalinger for fysisk aktivitet, som lyder, at man som voksen minimum skal være aktiv i 30 min dagligt af moderat intensitet. 

/ Maria