+45 60 63 34 31 [email protected]

Online kost-vejledning

Online kostvejledning

Søger du viden eller hjælp til kostplaner? Har du brug for hjælp til vægttab, men er usikker på hvordan du starter bedst muligt ud? Er dit vægttab gået i stå? Mangler du inspiration til sunde opskrifter? Eller noget helt 5. så kan jeg hjælpe dig!

Jeg tilbyder forløb der skræddersyes til dig og dine mål. Det betyder, at jeg du kan få forløb i forskellige længder. Min anbefaling er, at du vælger den længde forløb, der passer til din målsætning – det kan jeg vejlede dig omkring.

Når jeg laver planer og målsætninger, tager jeg altid udgangspunkt i din nuværende situation og dagligdag. For mig er det vigtigt, at planen er realistisk, og at der ikke lægges for hårdt ud, således at motivationen kan holdes.

Ved vores første samtale går vi i dybden med dette. I løbet af forløbet vil vi i samarbejde evaluere planen og tilpasse og justere, hvis der er behov for dette.

Det er vigtigt at din online kostvejledning ikke blot foregår over telefon, men at du også benytter dig af muligheden for altid at kunne skrive til mig, hvis der opstår spørgsmål. Du skal derfor ikke brænde inde med spørgsmål til men blot skyde løs, så du kan få svar, så hurtigt som muligt.

Vægttab

Når det drejer sig om et vægttab, er det vigtigt at du ikke står på vægten hver dag. Der vil være dage hvor vægten ikke rykker sig, selv om du har fulgt planen til punkt og prikke og det er dræbende for motivationen. Jeg anbefaler at du har en fast ugentlig vejedag og prøver at se forløbet i et lidt bredere perspektiv. Nogle uger vil der ske en hel del og nogle uger knap så meget og det er helt normalt. Kommer du først ind i en god rytme med den plan du har fået ved online kostvejledning, så er du et stort skridt nærmere at nå dit mål. Gode vaner og rutiner er nøglen til at opnå det resultat du søger.

Træning og vægttab

Du kan med fordel kombinere din kostplan med træning og jeg anbefaler at du prøver at lave en eller anden form motion hver uge. Du kan få motion på mange forskellige måder, det vigtigste er at det passer ind i din dagligdag og at du kan gøre det til en nogenlunde fast vane. Dvs at du ikke behøver at skulle afsted og træne i et træningscenter, hvis din tid og lyst ikke er til det. Træning kan sagtens være 30 minutters kropsvægtstræning hjemme på stuegulvet et par gange hver uge eller nogle lange gåture, hvis det tiltaler dig mere.

Ved at få træning med i din ugentlige rutine, ved siden af kosten, så vil du også opleve at det booster dit vægttab og kan være med til at forhøje dit energiniveau og overskud i dagligdagen.

Når du har første samtale i din online kostvejledning, så kan vi i samarbejde finde frem til hvilken motion der passer dig.

Hverdagen

Det er selvfølgelig vigtigt at du følger den kostplan, der bliver lavet til dig for at opnå dine mål.

Men jeg lægger også vægt på, at du kommer til at frigøre dig fra planen og lærer strategier og teknikker til hvordan du kan fortsætte og senere vedligeholde et vægttab uden at være låst til en kostplan.